Veelgestelde vragen

Algemeen
Financieel
  • Je hoeft geen inschrijf- of bemiddelingskosten te betalen. Er is ook geen sprake van courtage.

  • De studio is een zelfstandige woonruimte en de huurder komt daarmee in aanmerking voor huurtoeslag. De hoogte van de huurtoeslag hangt af van jouw persoonlijke situatie; gelet op leeftijd, inkomen en vermogen. Wij adviseren je de website van de belastingdienst te bekijken en een proefberekening te maken. 

  • Ja, er zijn servicekosten. Deze kosten zijn € 42,50 per maand. In de servicekosten zit opgenomen: 

    – Elektriciteit, warmte en water voor het verbruik in het woonruimtegedeelte van het gehuurde en voor de algemene ruimten: elektraverbruik, waterverbruik, schoonmaak, vervangen lampen, onderhoud gemeenschappelijke (buiten)ruimte, glasverzekering, digitaal bewonersplatform en administratiekosten. 

      

    De voornoemde kosten betreffen een voorschot op de servicekosten en wordt jaarlijks achteraf verrekend op basis van de daadwerkelijk gemaakte kosten. Aanvullend dien je zelf de maandelijkse lasten voor internet/tv (Ziggo of Openfiber) en gemeentelijke huurderslasten (riool- afvalstoffenheffing) te betalen. 

Extra faciliteiten in het pand
  • De studio’s hebben geen eigen parkeerplaatsen. Indien je wilt parkeren dient gebruik gemaakt te worden van de openbare omgeving met bijbehorende prijzen. Er wordt door de gemeente geen parkeervergunning verstrekt.
  • Nee, in de studio is geen aansluiting voorzien voor het plaatsen van een wasmachine/droger. Op  de  begane grond is een ruimte met wasmachines/drogers voorzien voor collectief gebruik. De  wasprijs en droogprijs is respectievelijk € 2,75 en € 2,25 per keer. 

  • De studio’s hebben een ruime gezamenlijke fietsenstalling in de gemeenschappelijke tuin, die ruimte biedt aan een fiets per studio.  

  • Ja, op verschillende plaatsen in het gebouw hebben wij camerabeveiliging toegepast.

  • De studio’s beschikken over een collectieve buitenruimte op het privéterrein van het project achter het gebouw. Hier zijn enkele zitjes. Om overlast van de bewoners en buren te voorkomen is het niet toegestaan hier te barbecueën en/of vuur te stoken.

Oplevering
  • De studio’s worden voorzien van een moderne keuken met ingebouwde keramische kookplaat (twee-pits), wasbak inclusief mengkraan en bovenkastjes. Er is onder het aanrecht een opstelplaats en aansluitpunt voor de koelkast. De badkamer is volledig afgewerkt, je dient alleen een douchegordijn te plaatsen.

    Verdere specificatie van de keuken- en badkameropstelling is te vinden onder downloads

  • De wanden worden behangklaar opgeleverd. Deze mag en kan je sauzen. De plafonds worden voorzien van (wit) spuitwerk en mogen niet geschilderd worden.

  • De vloeren van de studio’s worden zonder vloerafwerking opgeleverd. Hierop moet je dus zelf een afwerkvloer (laten) leggen.

  • Omdat het gaat om gestapelde studio’s zijn er geluidseisen m.b.t. de aan te  brengen afwerkvloer. ’ Via deze link vind je een nadere toelichting over de toe te passen vloer.
  • Nee, de studio wordt opgeleverd zonder gordijnen. Deze mag je zelf plaatsen.

Nuts
  • De studio is middels een radiator te verwarmen en de temperatuur is per studio individueel aan te sturen (thermostaatknop op de radiator). De stookkosten vallen onder de servicekosten.
  • Leveranciers Ziggo en Open Fiber bieden (glasvezel) internet aan. Aan jou de keuze. Open Fiber heeft hiervoor een informatieblad opgesteld welke je kunt vinden op de download-pagina. Voor informatie oven de voorwaarden en kosten van Ziggo verwijzen we graag naar hun website.
  • Nee, Dunea is de leverancier van water voor uw woning. Het watergebruik is onderdeel van de servicekosten.

  • Nee, de beheerder organiseert dit zelf en neemt de energie voor het gehele pand af bij een energieleverancier. 

  • Ja, op het dak liggen er een flink aantal zonnepanelen. De opbrengst van de panelen wordt gebruikt voor de energiebehoefte van de warmtepomp en wordt gebruikt voor de collectieve energievoorziening en wordt derhalve verrekend in de servicekosten.